Followers

Wednesday, February 18, 2009

kronologi bell's palsy aku 2nd part.

28 Jan 09
Masa aku masuk jea klinik pagi tu, aku terangkan kat Doc tentang sakit yg aku alami. Then Doc terus cakap yg aku kena penyakit bell's palsy. Ermm..sakit aper nie..aku pun tak pernah dengar..tp aku cukup bersyukur...sebab aku bkn kena STROK..alhamdulilah. Then Doc explain sikit camna sakit nie leh kena. Aku diberi MC 3 hari dari 28 - 30 january dan Doc suh aku dtg semula on monday 2 Feb. Aku diberi 2 jenis ubat. Kat situ yg Doc tanya, adakah aku ni pregnant...sebab selalunyer lah orang pregnant dan sakit diabetes ygbiasa kena sakit nie. Ermmm...masa tu idak lah aku tahu aku ni pregnant..tp setahu aku..aku x de sakit kencing manis. Balik dari klinik mmg the whole day aku tahu En Hendra duk mengadap internet mencari2 aper itu BELL'S PALSY. Kakak aku pun sama...lepas En Hendra sms dia bgtahu sakit aku...dia pun mencari2 diinternet..Ahak...aku pulak masa tu...tidor awal kot malam tu, im so tired. Sebab ptg ni aku pergi office siapkan dan hantar 2 paper exam. Dekat 3 jam juga aku di office...sampai En Hendra marah2 ngan aku..sudah2 lah tu di office (dia yg hantar aku masa tu)..sebab muka aku belah kanan da mcm bengkak sgt da.
Selama 5 hari tu aku duk umah jea. Sebab teruk gak keadaan muka aku sebelah. Malam sabtu, kakak aku sefamily datang umah melawat aku. Abah dan abang aku di kg pulak..tersangat risau dgn keadaan aku...hingga diaorang suruh aku balik kg.

2 Feb 09
Parent aku da sampai pagi tu dr kg. Aku tinggalkan Muhammad dgn abah aku dirumah. En Hendra, emak dan aku pergi klinik. Bila Doc tgk keadaan aku langsung x de perubahan..terus dia buat surat utk aku berjumpa dgn Doc pakar dan mungkin aku akan dimasukkan kehospital pg tu. Jam 3 pm jumpa Doc dan aku sahhhh warded. Doc pakar ni cakap..mmg sakit nie saper2 pung boleh kena. Dan ia boleh berulang lagi.
Malam tu diaorang amek darah aku.

3 Feb 09
Pagi tu Doc cakap ujian darah aku semua ok...aku bebas dari sakit jantung, buah pinggang, diabetes dan ada lagi lah..sakit paer tah..aku lupa..alhamdulilah..
Pagi tu jugak aku ada CT scan..utk otak.
Aku 1st time terapi ELECTRICAL STIMULATION TREATMENT tengahari rabu tu..dan kemudian sekali lagi petang tu.

4 - 5 Feb 09
Still ada terapi...total out 6 kali semuanyer. Result scan otak ok. Jam 5 pm petang khamis tu, aku discaj. Before tu aku diberi ubat berbiji2 tu dan tarikh appointment yg akan datang. Aku perlu buat 4 kali terapi lagi dan jumpa Doc sekali lagi. Tapi muka aku mmg belum nampak perubahan nyer pung. Doc kata dalam masa 1 minggu lepas aku lepas aku wat terapi baru leh nampak perubahan di muka aku. Aku dapat MC until 12 Feb 09....Ermmm..

6 Feb 09
Malam tu aku minta kat En Hendra supaya hantar aku balik kg...ntah lah aku nakkkkkk sgt jumpa emak aku dan nakkkk sgt makan masakan emak. Alhamdulilah kami balik kg malam tu.
Hari sabtu petang En Hendra balik KL semula. So tinggallah aku dgn Muhammad di kg. Memang aku rasa sungguhhhhhh tenang duk berehat dikg. Syokkkkkkkkk sgt.

9 Feb 09
Aku dpt sms dari Kak Ros..dia nasihat kan aku suh berurut..insyallah leh kurang sikit sakit aku tu. So emak call abang aku minta carikan tukang urut. Petang tu kakak ipar aku datang with my brother. Kakak ipar aku yg urutkan aku..seluruh badan. Naper kakak ipar aku yg urut pulak kan...nanti lah sambung lagi..

Aku nak wat kerjaaa..

2 comments:

Anonymous said...

Hi i am pradeep i read your article and it is really cool and awesome. Your Blog seem to be cool and Good theme too...This is my FIRST entry in having a blog I want to make new friends from all over the country and share my new experiences that i am going to have in my upcoming whole life.I think we can share everything and know more about each other….PLEASE HELP ME IN MAKING YOU AS MY FRIEND….hahaha… :lol:i have added your link kindly visit my blog and add my link.

Ms Haslina said...

hi pradeep...thank you for coming here and want to be my friend...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails