Followers

Monday, February 23, 2009

kronologi bell's palsy aku 3rd part.

9 Feb 09
Arwah ayah kakak ipar aku ni mmg tukang urut. Sedikit sebanyak adalah kakak ipar aku ni tahu urut mengurut nie. Memang sungguh payah nak cari tukang urut sekarang ni..wlu pun kat kg. Yang ramai tukang urut...asik2 orang seberang tu jea...ermmmm..
Alhamdulilah 3 hari aku berurut..

11 Feb 09
Hari selasa malam En Hendra da dtg kg semula..sebab hari rabu malam nak amek aku dan Muhammad utk bawak balik KL...cian emak dan abah aku...klu boleh dia nak Muhammad tinggal jea kat kg. Ialah dekat 5 hari aku duk kg...mmg everyday...emak dgn pertolongan abah yg mandikan juga bagi makan juga tgk2 kan Muhammad..sebab aku mmg x larat..wlu pun muka yg sakit..tp satu badan ikut sakit...ditambah lagi dgn batuk aku yg teruk gak. Terima kasih emak dan abah...

12 Feb 09
Dalam jam 11 aku nyer appointment ngan Dr Lim..punyalah ramai orang kat spital. Kena sejam gak aku tunggu. Kejap jea jumpa Dr. Ubat vitamin aku ditambah utk 2 bulan lagi, pastu aku diberi MC utk 13 Feb dan next appointment ialah pada bulan April. Petang tu aku pi terapi sekali. Muka aku masih gitu lagi...ada sedikit jea perubahan. Kelopak mata leh tutup separuh jea sendiri.

16 Feb 09
Aku start kerja..alhamdulilah..ok jea aku drive kereta. Tp kejap aku lap mata kanan aku tu..sebab air mata bertakung2 gitu. Muka aku mmg nampak bengkak bila masuk waktu tengahari. Pastu mmg kena kurangkan tgk komputer...klu tidak mata aku cam x selesa. Sepanjang minggu tu 16 - 20 Feb mmg aku ngajar tak guna OHP or LCD..everything aku tulis kat board dan students leh tgk notes diaorang sendiri. Aku kena jaga mata aku nie. Yang kelakarnyer students ingat aku ni wat pembedahan mata sebelum nie...lawak jea diaorang nie. Tapi mmg ramai students aku tanya perkembangan aku semenjak aku start kerja...diaorang tak tahu aku sakit aper...but diaorang tahu aku masuk hospital...sungguh aku terharu..sungguh..

Memang aku baca di info pasal ubat aku tu...masuk 3rd weeks makan ubat tu..mmg nampak perubahan kat muka. Minggu tu jugak...kening aku da boleh angkat mcm biasa..senyum aku pun da ok da...da boleh nampak keseluruhan gigi belah kanan aku. Cuma area hidung belah kanan aku je yg masih lom ok sgt....juga kelopak mata aku. Tapi mmg Dr cakap..kelopak mata aku cuma boleh cure dalam 95% tertutup...yg the rest 5%..tak leh tutup.
Ubat yg aku makan sekarang ni...mmg buat aku cam penat sikit dan kurang selera makan.
Insyallah aku ada 3 kali lagi terapi..harap2 semua nyer dipermudahkan ALLAH..AMIN..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails