Followers

Saturday, March 27, 2010

Maut Movie.


Malam tadi aku layan cerita ini. Cerita sudah lama dah. Sudah setahun lebih cerita ini di tayangkan..baru aku terhegeh-hegeh hendak menonton. Macam biasa aku menonton tanpa ingat pun jalan cerita nya macam mana. Tapi layan sahajalah kan. Sudah tiada apa-apa cerita menarik di tv. Aku tiada pilihan...hikhik.

Sinopsis cerita -
Part 1:
A university student named Su is on the way home when she notices one other person travelling alone on her bus, a strange girl all on her own. Later, the same girl calls on her at her home, introducing herself as Fadilah. Su lets her stay the night because she says she has been robbed. The next day, the mysterious girl vanishes and news of a missing person resembling her appears on television. Will Su get to the bottom of the ghostly presence?

Part 2:
A successful air stewardess named Farah lives recklessly with her Caucasian boyfriend Duke, indulging in all manner of sins. They soon marry but cracks in their relationship appear when Duke is caught with another woman at their wedding party itself. When Farah falls into a coma, visions of hell torment her on account of her wayward ways. However, can she repent in time to save her marriage and herself?

Part 3:
An angry young man named JJ has long lost his faith, sporting tattoos and makeup as part of his gothic black metal lifestyle. However, the mysterious appearance of a holy man shakes him up. One day, he crashes his car together with his motley crew of head-banging friends on the way home from an illegal concert, injuring himself seriously. Can he redeem himself before it is too late?

Tapi lah kan...aduhai cerita ini memang 'bebas' sungguh. Terkejut juga tengok cerita melayu mempunyai jalan cerita macam itu. Itu lah sebenarnya realiti kehidupan orang sekarang. Memang ada kebenarannya. Disamping itu bila di tunjukkan scenes bagaimana Farah 'di seksa' semasa dia koma 3 hari..sungguh membuat kita tersedar dari pada terus melanggar perintah ALLAH.  Untung Farah diberi peluang untuk kembali bertaubat.

Dalam scenes Jamil pula ditunjuk bahawa mayat nya tidak diterima bumi. Tanah kuburnya mendap walaupun setiap kali sudah di tambah tanah lagi. ALLAH MAHA BESAR. Jamil seorang pengikut black metal yang badannya bertatu. Dia mati kerana kemalangan bersama kawan-kawannya yang memandu ketika mabuk. Jamil pula tidak sempat bertaubat atas dosa-dosa yang dilakukannya.

SEMOGA ALLAH SENTIASA MEMBERI PETUNJUK KE JALAN YANG BENAR DAN DIREDHAI PADA KITA SEMUA HAMBANYA...AMIN.

4 comments:

malisa said...

akak tgk dvd eh..memang best ker citer nie?

haslina said...

tgk movie donlod dr internet..3 cerita pendek yg dimuatkan dalam 1 filem..
best tu tidak lah..tp boleh lah..

mamalieyna said...

ooo citer ni...tgk dvd jer..erm..ok jer la kan..sbb dh combine2 citer, jd mcm 1 citer tu pendek sgt!

haslina said...

a'ah..citernya jadi pendek..ok lah buat peringatan sesama kita...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails