Followers

Wednesday, March 31, 2010

My Name Is Khan movie.

Pertama kali tengok iklan movie ini di Astro, aku terus macam 'jatuh cinta' gitu. Entahlah, gazet yang ditunjukkan nampak macam best. Mungkin cerita ini best...kot. Balik sahaja ke KL terus aku minta hubby download kan cerita ini. Lagi pula aku ingat cerita ini guna bahasa omputih..tapi rupanya guna bahasa hindustan juga.
Sinopsis movie -
Rizvan Khan (Shah Rukh Khan) suffering from what Dustin Hoffman experienced in Rainman – autism or more specifically Asperger Syndrome. He is intelligent enough to comprehend situations but too innocent to understand people. After the death of his mother in India, he shifts to US with his brother (Jimmy Sheirgill) and sister-in-law (Sonya Jehan).
Rizvan marries Mandira (Kajol), a divorcee with a kid. Post 9/11 attacks.As a Muslims are abused and attacked randomly in US. A tragedy alienates the couple as Rizvan sets on a journey that he believes would reunite him with Mandira.

Setelah anak tirinya meninggal dunia akibat dibuli oleh rakan-rakan sekolahnya yang marah dengan orang beragama Islam, SK meneruskan niatnya untuk bertemu presiden USA. Hasratnya hanya untuk memberitahu pada presiden bahawa -
' my name is khan. i'm not a terrorist.' 
 Akhirnya memang dia dapat berjumpa dengan presiden


Yang aku bengang sungguh dan berkali-kali ialah walaupun terang-terang menunjukkan dia itu Islam dalam cerita itu dan sememangnya dia seorang Islam. 1st time juga aku tengok scene SK ini solat..oklah. Tapi boleh juga dia still tunjukkan budaya orang bollywood Ini yang mengamalkan kawin campur tanpa menukar agama. Didalam filem itu SK telah berkawin dengan Kajol yang beragama hindu.
Apa ke halnya juga diaorang ini?. Tak takut azab ALLAH ke?

Tetiba aku malas hendak nak ulas lagi pasal movie ini..macam bengang pula...chow

4 comments:

Ina Hashim said...

lin,
ni utk komen DB kat atas...takde link utk komen kat sana
akak tgk berita mlm td bgtau dia kene jangkitan kuman sbb kencing tikus waktu shooting program ape tah
isk..bahaya kencing tikus nih

Ms Haslina said...

ya allah...keciannya...kencing tikus..bahayanya...tq kak for the info..

mamaarifakeemaisy said...

nak tanya, nape new2 n3 tokleh komen ye..excited nk komen psl pengalaman bersalin tu..huhu..

mengimbau kenangan kita la..tp alhamdulillah mcm senang je baby keluar eh! semuapun selamat! ^_^

Ms Haslina said...

alhamdulilah...
kenangan yang paling berharga...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails