Followers

Friday, April 25, 2008

follow up checking at hukm..

Erm..amat malas utk menulis blog.Tapi mmg kena tulis sebab ada orang da tegur..'awat blog x update'..wokey kak..saya update nie..:)

Hari khamis lepas Haziq pi check-up kat HUKM.Sebenarnyer Haziq kena pi appointment pada bulan dec 07 lagi,tp boleh aku and En Hendra x nak pergi..kerana penat dan malas.
So HUKM call aku ptg hari kami x pergi tu dan bagi new date iaitu april baru nie.Berat Haziq sekarang ni da 8.1 kg dan tinggi 7.1 cm.
Haziq nyer new appointment ialah pada bulan october 08 nanti.Dia akan check-up every 6 months until umur Haziq 2 tahun.
Semoga Haziq sihat hendak nyer AMIN...

Kami nyer appointment hari tu dalam jam 10 am.Lepas daftar nama kena lah tunggu kan.Ada malang tul ari tu.Punya lah lama menunggu..dari kul 10 sampailah 1.10pm.Orang idaklah ramai..tp aku tahu..sekali parent masuk jumpa Dr..mesti makan masa around 1 jam lebih per parent.Aku dulu masa bulan august tu mmg 2 jam total masa jumpa Dr...ialah lepas jumpa Dr..pi scanning kepala ..tunggu lagi kat situ..Lepas scanning..jumpa Dr semula..aduh..2 jammm..lamanyer..

Tapi kami jumpa Dr x sampai 15 minit pun ari khamis tu.Memula masuk je..Dr tu da minta maaf kat kami sebab lamaaaa tunggu.Bukan aper..Dr x cukup..so everybody kena tunggu laama..
Ok lah...alhamdulilah..Dr baikkk..
Dr tu ada wat pesanan sikit..dia tak bagi baby guna walker.Sebab nye nanti tulang belakang baby leh bengkok..itu kata Dr tu lah..
Haziq alhamdulilah sihat...cakap Dr lepas check dia..
Tengahari tu lunch kat HUKM lah aku with En Hendra and Haziq too.

Masa umur Haziq 52 hari..Haziq pernah warded 3 hari 2 malam di hospital kuala pilah.Sebab Haziq kena high fever..41 darjah celcius + sawan.So sebab tu Haziq mmg kena follow up checking kat HUKM untuk pastikan dia betul2 sihat until umur 2 tahun.
Aku x nak ingat lagi hari tu...aku nangis teruk msa tu..ialah tgk keadaan Haziq..



2 comments:

Anonymous said...

Masya Allah Lin...nape akak leh tak tahu ye pasal ni???Siannya Haziq...mesti Lin sedey kan time tuh...takpela..nak buat cmne..dugaan buat Lin...yg penting skrg dia dah sihat walafiat..alhamdulillah

Ms Haslina said...

Memula saya minta maaf kat akak.Bukan saya x nak bgtahu akak atau ramai orang lagi...
Bukan aper...saya tak nak ingat da perkara nie..saya terlalu sedih..
Tp tu lah...Dr pun terkejut tgk performance Haziq lepas tu..Haziq aktifffff....
alhamdulilah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails