Followers

Tuesday, April 1, 2008

only Haziq,myself and babyseat..

Hari jumaat ari tu aku MC.Sakit tekak dan sakit kepala.Tapi lepas makan ubat dan rehat jap..aku kena gak keluar.Memula aku pi umah kakak..pi pinjam baby seat.Ni kiranyer baru nak way intro kat Haziq utk guna baby seat.So klu ok..leh lah aku belikan Haziq nyer baby seat sendiri.Baby seat tu pun kawan kakak yg bagi pinjam.
Aku amek masa 1 jam pulang balik dari PANDAN INDAH ke BK5 kat puchong.Ialah jalan masih jem lagi pagi tu..orang sibuk pi keja.Aku pulak pi nyibuk2 atas jalan raya tu.
Lepas amek baby seat aku pi MAYBANK..buat buku bank Haziq.Cian Haziq kan..umur da 9 bulan lebih..baru la nie..mama dia ada masa nak buatkan buku bank nyer.Sebelum tu kena pi money changer sebab tukarkan duit S'pore Haziq.
Punyalah lama kat bank tu..dekat 2 jam..baru selesai urusan.
Lepas kemas2 barang dan makan lunch..aku gerak balik kg.Aku balik cuma dgn Haziq sajer sebab En Hendra ada urusan lain.Dan aku balik kg yg jauh nyer perjalanan dalam 1 jam 30 minit hanya berdua saja.Risau mmg risau takut Haziq nangis..sebab itu 1st time dia duk dalam baby seat.Tp alhamdulilah..masuk je highway..Haziq nyenyak tido until sampai kg.



Dan masa balik kl pulak hari ahadnyer Haziq asik nangis jea.So aku kena pangku Haziq sambil memandu...mmg bahaya kan but itu jea caranyer wat Haziq x nangis.Dia duk diam jea kat pangkuan aku.Last2 terlelap dia sendiri.Aku berenti tepi jalan dan letak dia kat baby seat.
Jalan punyalah jem sesangat hari ahad tu.Dari kg aku until KL..jalan jem dan ditambah lagi dengan hujan.Aduh penat sangat rasanye memandu.
Tapi aku puas hati gak..aku still dpt berdikari sendiri..klu En Hendra busy.
Tapi kan..setakat sehari, dua hari dan tiga hari jea leh berdikari sendiri..klu lelama x leh pun.I still need my husband.....

4 comments:

Ms Haslina said...

ada lagi SI JAHAT nie..

hOtMaMa said...

hi...awak nih balik kg mana??? mcm jalan balik kg saya jerk... nih bukan jalan bukit putus ker?? hiks...kalau salah mahap la ye...tp hari ahad hari tu masa otw balik KL mmg jem bagai nak gila pown...!hiks..

Ms Haslina said...

a'ah mama...bukit putus tu..mama orang mana nie..ke orang kg den ko???

hOtMaMa said...

hihihi...org kg den!
org sri menanti la...tu yg ala2 dihujung minggu balik kg katanyer!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails