Followers

Friday, April 4, 2008

my life

Hari ini aku datang awal lagi..alhamdulilah..permulaan bulan APri yg baik..semoha aku dapat kekalkan sampai bila2 benda nie.

Bila hari Jumaat..suami aku yakni En Hendra akan berbesar hati utk masak makan malam NASI AYAM.Kata dia menu ini adalah menu wajib utk setiap hari JUMAAT.Tapi makin lama aku rasa nasi ayam En Hendra ni makin sedap pulak.Ialah nama nyer pun PRACTICE MAKE PERFECT.Klu sambal nyer ADUHAI...pedas tul..berdengung kepala aku lepas makan.Makin pedas...ermmm..makin sedap.

Malam ni kami akan ke IOI mall..ajakan En Hendra lagi sekali.Katanyer untuk beli baju tidor Haziq..ialah aku mmg perasaan..baju Haziq banyak da ketat2.Haziq da besar..bukannyer da GEMOK.

Naper lah opis aku ari ni TERUK sangat ni.Ramai sangat orang cuti.2 orang cuti bersalin.Yang lain tu aku tak pasti cuti aper.Tapi yg ada ni pulak buat2 x de kat opis...da hilang..So aku dalam bilik ni dari 5 orang da jadi aku sorang sorang sorang je.Aku cadang...aku pun nak HILANG lah dalam jam 4 lebih nanti...hehehe..

Sekarang ni aku paling kuat tul makan YONG TAU FU.Tiap2 hari aku makan benda tu jea wat makan malam.Aku beli lah sikit2 menda tu..campur2 jadi lah cam jual kat kedai tu...Tapi malam ni bak kata En Hendra..makan AYAM..nO FISHBALL nO CRABBALL nO BENDI rebus..

Pepagi dan asal bila aku nak minum air panas aku akan bancuh MILO...only milo with no sugar or milk....Aku mmg x de kesukaan utk menambahkan susu manis kedalam minuman aku.Smua minuman panas aku mesti adding SUGAR je.Kekadang aku minum SUSU tepung...yup only plain susu.Aku mmg peminum susu..since ntah baper tahun dulu..mungkin 4 tahun lalu rasanyer.Start dgn ANLENE pastu aku da tukar ke..aduh lupa pulak namanyer..tapi susu tu leh rendahkan tahap kolestrol dalam badan.Masa pregnant dulu pun rajin aku minum ANMUM..cuma habis satu tin kecik jea.Pastu bila beli tin besar..x sempat habis..aku da bersalin.Sarapan..conpem tiap2 hari aku sarapan MEE HOON.X pun aku layan roti je.

Masalah nyer sekarang ni aku mmg x makan lunch..sebab aper..sebab aku x makan lah.Da lama da aku wat kerja camni.Bukan aper...bila ada kelas...aku selalu prepare notes..sedar2 da nak masuk waktu pi ngajar...so mana sempat aku makan da.So aku mengheavy kan sarapan aku ngan MEE hoon tu jea.Bayangkan dekat 3 bulan lebih wat gitu.Sudah2 aku mmg x nak lunch da sekarang nie.Perot aku da x biasa makan tengahari.Petang2 kang aku bancuh lah milo wat cicah ngan ROTI.dAN bila sampai umah petang nyer aku da leh makan malam da.Mmg awal makan malam aku n En Hendra.Klu aku masak pun..kejap jea.Nasi En Hendra da masakkan.Aku cuma masak sayur dan juga aper2 utk dibuat sambal atau masak lada hitam.
itu je lah..pastu memalamnyer da boleh aku ngan Haziq dan En Hendra berlepak2 depan TV.

Tapi klu memalam lapar gak lagi..layan lah SUSU and ROTI..tak pun biskut...klu da lapar bangat...kena layan MAGGI..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails