Followers

Friday, April 25, 2008

teringat masa pregnant dulu...-update-

Puas da aku mencari picture2 zaman PREGNANT dulu dalam komputer kat opis nie.Mmg x de.Tp mungkin ada kat komputer kat umah agak nyer.Lagi pun sebenarnyer aku mmg tak banyak picture masa pregnant.Sebab nyer...aku tiap2 hari MUNTAH masa zaman pregnant dulu.So manalah aku ada mood nak ambil2 gambar nie.

Tapi antara perkara yg aku still ingat ialah -
Aku amat suka gosok gigi hanya mengguna ubat gigi budak2...yg x de florida.Rasanyer best..buble gum perisa anggur kot.Lupa da aku.Aku klu gosok gigi guna ubat gigi biasa tu..sure muntah jea pepagi tu..

Aku still pakai baju kurung yg aku pakai masa bujang waktu aku pregnant.Dan aku pakai baju kurung tu until sebelum aku bersalin.Sampaikan ada member aku tanya kat aku..."kau pakai baju kurung baru kea??".."aku cakap tak lah..ini baju kurung yg sama masa aku bujang dulu"

Aku turun berat 10 kg early pregnancy sebab muntah gastrik + muntah pregnancy.Sebenarnyer aku kena sakit GASTRIK yg amat teruk,start dari bulan puasa tu.Memang keturunan aku dari abah until sebelah emak..ramai yg kena sakit ni.Aku tak pernah kena pun.Tapi ALLAH menduga aku..di kala nak wat persiapan kawin...masa tu jugak aku kena gastrik..mmg teruk aku..muntah..buang air besar...muntah..x leh makan pedas..berangin semua nyer keluar semula dari perut.Aku perasaan gak baju kawin aku longgar...kire lagi 3 hari nak nikah..baju pengantin aku kena adjust part corset jea.Part baju kebaya tu aku biarkan jea...mmg longgar jea.Memang aku ada timbang sebelum nak kawin tu..berat aku turun 10 kg dr berat biasa aku.Cukup 2 bulan jea aku sakit..
Pastu ALLAH bg rezeki aku 'bunting pelamin' kata orang tua2 lah.So muntah aku continue dari gastrik da bercampur dengan muntah gastrik pregnancy...aduhhhh..aku sungguh 'seksa' masa pregnant dulu...sampai aku naik benci tgk bilik air dan sinki rumah..Sebab tempat tu la selalunyer aku muntah..seksaaaaa...

Aku cuma ada sehelai bloues maternity..berwarna hijau....2 helai lagi kakak aku bagi.
Seluar maternity ada 3 helai, biru,pink and coklat.Kalau outing aku lebih suka pakai baju En Hendra + seluar maternity.

Amat tidak suka dengan asam...atau benda yg masam2.Dan aku ganti kan masam2 tu dengan minum air PEEL FRESH marigold.Memula dapat gak minum susu setin anmum pastu..alahai loya nyer aku ngan susu tepung so aku ganti minum susu HL marigold.So setiap minggu mmg ada jea berkotak2 marigold dalam peti ais aku.
Suka sangat makan kacang cap tangan.Memang stok sentiasa ada kacang nie.
Memang x de mengidam aper2..alhamdulilah.

Amat suka main yahoo game bermula dari mystery case file sampailah yg latest case file games.
Sampai kan pagi masa nak bersalin tu mmg aku still main game lagi..dalam kul 1 lebih am.
Jam 7.24 am pastu,haziq da selamat di lahirkan.

En Hendra yg menghantar dan mengambil aku dari tempat kerja start umur 4 bulan lebih kandungan.Sebab aku selalu pening pagi2..ialah asik muntah jea...penat da badan aku nie.

Aku tak tahu naper...aku suka mencubit student2 lelaki aku....klu aku da ajar...tp diorang x faham2.Ntahlah..aku geram.Padahal bertahun2 sebelum tu...klu aku ngajar..da pernah nyer aku nak cubit sana sini.Macam2 tul kerenah orang mengandung nie.Cian budak2 aku..tp alhamdulilah mereka faham..dari yg cina,india semua faham.Sebab aku pernah dengar diorang cakap...'kan miss pregnant..sebab tu dia da macam2..sabar je lah'

Aku bersalin normal...dan x de guna epidural injection,kecuali dibius kat 'bawah' tu utk digunting dan dijahit.Walaupun kakak aku amat risau..kerana aku tak nak guna epidural.Tapi bagi aku..emak juga makcik2 aku leh bersalin normal tanpa cucuk aper2.Naper aku x leh pulak.Aku tahu ALLAH bagi aku menjadi AMAT KUAT didalam aku ni.Kat luar mmg orang nampak aku lembik..very low esteem..but inside of me......SEE AKU DA BUKTIKAN..aku bersalin NORMAL....
thank you ALLAH kerana bagi hamba mu ini secebis kekuatan.aku amat menghargai nyer.ALHAMDULILAH..

1 comment:

Anonymous said...

erkk...sape yg amik epidural dikira lembik ker???

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails