Followers

Thursday, November 20, 2008

pasu, sambal telorrr dan donnie brasco.

Nun picture pasu yg beli hari selasa hari tu. Tapi bunga2 nyer lon sempat beli dan gubah. Ada gak beli bunga utk pasu hijau tu. Klu pasan lah, ada stick kat tengah2 bunga tu...heheh..sebenar nye mmg nak buat gubahan yg bulat tu..ntah lom tahu lagi aper nama nyer klu gubahan gitu. Tapi sebenarnyer..payah gak nak buatnyer...baper kali aku cuba-cubaan. Akhir da dekat jam 2am...En Hendra suh aku tido da..da lewat tu. Gubahan aku lom menjadi lagi...whuaaa. Lagi satu, aku rasa aku perlu beli pasu color merah hati sebab pasu hijau tu tak sesuai ngan color bunga-bungaan aku tu. Insyallah.

Hheeehh. Nampak sedap atau tidak sambal telo aku tu. Kalau kita nak masak..masa da suntuk...perut da lapar..ayam daging pulak masih keras dalam peti ais. Ahaha...cubalah masak paling simple gitu. Cuma tumis bawangan, cili boh, sedikit garam, air, kicap manis dan masin. Pastu tunggu sambal tu da cantik gitu..masukkan telo satu persatu. Jangan lupa ek..telo tu pecahkan dulu dalam pinggan. Sungguh aku da lama x makan lauk nie. Dulu2 an emak selalu masak lauk nie..sedapppp. So this is my 1st time masak sendiri. Alhamdulilah jadiiiikkk. Haziq bukan main suka makan lauk nie..tapi En Hendra x suka. Nak wat camnakan. But nevermind, lain kali klu aku masak lauk nie..masak sikit jea. Sebab cuma aku dan Haziq jea yg makan.

Erm..malam isnin hari tu aku tgk movie dvd DONNIE BRASCO tu. Punyalah panjang citer tu..dalam 2 jam gitu. Tp awal2 aku da cakap kat En Hendra, citer ni mmg bnyak bercakap jea. Ialah takut dia boring lah pulak. Tapi ok lah...ktorang berdua tgk sampai habis citer tu.
Bg aku lah..cian sungguh kat FBI agent tu, habis jea tugas undercover dia tu, semua mafia pada tahun 1978 tu ditangkap. Dia cuma dapat pingat dan duit 500 dollar dari jabatan polis. Lepas tu dia sekeluarga kena hidup sebagai witness protection sepanjang hidup dia. Sadiskan..juga selama dia jadi undercover agent tu..hidup dia berkeluarga sungguh porak peranda sebab dia amat jarang dapat bersama keluarga dia. Masa dia lebih kepada hidup bersama mafia.
Citer ni ditayang pada tahun 1997..dan penghujung cerita ni di tulis bahawa..until that year mafia mmg bg habuan 500 ribu dollar pada saper2 yg dapat bagi diorang kepala FBI agent tu...pehhh. Sampai camtu sekali kan...

4 comments:

Eliss said...

kalo my hubby mesti suka giler lauk tu sebab dier suka giler mkn telur..hihihi

Ms Haslina said...

eliss ~ tu lah pasal..hubby kite kurenggg suka lauk tu..
:(

faridmw said...

salam...
mmg nampak macam sedap..
bila tgk leh tertawan... hehehhe

Ms Haslina said...

farid ~ lawok sungguh mu nie..hehahha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails