Followers

Monday, November 3, 2008

rehat2 lagi kat umah..syok.

Hari ni aku tak pergi kerja. Aku amek MC.

Td tengah lelepak tgk tv, ada seorang mamat nie ketuk pintu umah. Buka2 pintu leh minta aku isi satu resit nie, katanyer utk pest control (yg sembur2 asap utk nyamuk tu). Dia nak nama aku, aku bg lah, dia nak address umah pun aku bagi. Tetiba dia leh mintak RM40 utk pembayaran utk buat pest control tu. Eh..aku kata "aku x de duitlah". Dia cakap "x akan lah rm10 pun tak de utk bayar deposit". Eh..aku cakap "mmg saya x de duit". Pastu aku tambah lagi "blok kat sini mmg tiap2 bulan diaorang kutip duit utk services, en pergilah minta duit kat diaorang tu". Terus orang tu blah gitu jea. Pastu boleh dia kata sebelum pergi tu "tlg tutup tingkap yea dalam 20 minit sebab ktorang nak sembur yea". Sebenarnyer sajer jea aku cakap x de duit. Pehal pulak tetiba nk bg duit kat orang rm40 gitu2 saje. Tapi yg aku pelik, lepas tu mmg x de bunyi aper2 pun. Padahal sebelum tu ada gak aku dengar bunyi mesin sembur tu kejap2. Aku rasa diaorang nie mcm nak menipu jea. Senang2 jea minta2 duit gitu. Sebelum ni pernah gak ada semburan kat area rumah aku nie. Tapi idak lah minta2 duit pintu kepintu.

Kumpul2 kereta da start lagi kat SHELL. Hhehehe...aku idaklah peminatnyer tp En Hendra minat benda2 nia. Aku ni biasalah..semua nyer ikut2 jea apa suami aku minat...isteri mithalikan..hehehe..

Haziq pulak, biasa lah budak kecik. Bukan dia tahu pun menda tu nak wat koleksi, yg dia tahu cuma main main main. Tapi alhamdulilah sekarang ni, boleh da dia faham klu kita cakap, tp kekadang dia buat gak perangai budak2, buat tak faham. Tapi aku x kisah pun..menda2 gitu mmg pelan2 kena ajar kat Haziq supaya dia faham. Klu pukul pun x guna, sebab budak2 mmg cuma ada short memory jea. Kejap2 tu jea dia ingat, nenanti dia buat menda yg kita tak bagi buat tu. Klu boleh jgn jerit2 bila marah dgn anak juga jgn pukul dia. Sebab emak aku pesan da, lagi kita jerit2 ngan dia lagi dia bertambah nakal. Dulu mmg aku jerit2 gak kat Haziq ni, ialah mana dgn penatnyer balik dari keja pastu buat kerja rumah lagi, tetiba Haziq pulak buat hal..ermmm mana tak terjeritlah aku. Tapi sekarang ni mmg da nampak perubahan Haziq bila aku cakap elok2 ngan dia. Lagipun aper2 hal mmg kena banyak sabar...insyallah semuanyer jadi baik.

6 comments:

Ina Hashim said...

itu tipu tuh lin..akak penah kene about 8 thnlepas..mintak duit bagai,bgtau kawasan denggi la...tapi akak tak kasi..akak siap mintak kad kuasa kementrian kesihatan lagi...dah xleh nak mintak duit dia marah2...husband balik bgtau,mmg sah la nak pau duit..sbb kementerian kesihatan pny unit vektor sendiri ckp,klu org diorg yg nak buat fogging,mmg FREE OF CHARGE je

Ms Haslina said...

mmg pun kak, seperasan saya menda2 gitu mmg free pun. jahat tul diaorang ni kan. before nie pun mmg ada sembur nie kat area umah saya. mana ada minta duitnye. orang melayu pulak tu. jahatkan...

:: Wiween :: said...

alaa tomeinye dak haziq main kete. heheh meh kasik auntie pinjam :p

Ms Haslina said...

ween...hehehehehe

Eliss said...

baru beli yang biru..my hubby pun suka collect tuh..seb baik baby kecik lagik, x berebut!

Ms Haslina said...

ooo iyea kea ellis,rasanyer mmg orang lelaki suka kumpul kereta2 nie kan...
hahah..tu lah anak kecik lagi kan..cam anak saya nie...aduhhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails