Followers

Wednesday, November 12, 2008

penjual bunga da aku nie..

Alhamdulilah my 1st customer berpuas hati dengan gubahan bunga yg aku buat. Dan kerana dia yg 1st, aku bg jual harga kawan2 jea. Wlupun sebenarnyer aku tgk kat kedai punya harga semua nyer mesti dekat rm150 gitu.
Da namanyer budak engineering sebelum aku mulakan gubahan tu, aku buat plan dulu. Pastu mmg aku ambil masa sungguh nak siapkan gubahan nie. Ialah kan..aku beli semua bunga yg kawan aku nak nie dan aku sendiri kena gubahkan. Malam td dalam jam 9 lebih aku pelan2 cuba gubah bunga tu. Masa tu En Henda da promise kat aku utk tido kan Haziq. So aku sorang2 jea lah kat bilik komputer menggubah bunga. Tp belum habis kerja aku pun, diaorang da bangun semula. Punya lah Haziq menggeram2 nak pegang bunga2 tu. Pastu last touch up ialah letak kan ranting2. Pastu semua nyer da siap. Alhamdulilah.
Lepas tu aku buat lagi satu gubahan sebab da beli pastu tu siang nyer td. Bunga kat gubahan tu semua nye adalah dari gubahan bunga2 dari masa majlis kawin aku juga kakak aku dulu. HHeeee..recycle gitu... Tapi aku mmg suka gubahan tu, nanti nak beli lagi lah pasu tu. Nak gubah dan letak di rumah kakak aku juga rumah emak abah di kg.

Semalam aku MC sebab kaki belah kanan terseliuh. Kirenyer mmg sakitlah klu nak berjalan, masa bgn pagi tu nk pergi kerja. Lepas Dr bagi MC pagi tu, sempat aku pi beli pasu kecik tu utk letak kat dinding umah - di bilik tidor. Lepas aku makan ubat yg Dr bg, alhamdulilah ada kurang da sikit sakit kat kaki tu, kirenyer da boleh jalan lah.
Ntah, aku tak pasan camna kaki aku leh terseliuh. Yang pasti malam isnin tu masa tgh tgk movie dvd Hancock (tgk kali kedua da, 1st time tgk di cinema), aku rasa mcm sakit jea kaki tu. Ada gak En Hendra tlg sapukan minyak kat situ malam tu.
Siang isnin tu mmg aku penat gak dekat 2 jam, masa lunch hour tu aku round di kedai bunga di warta utk beli barang2 gubahan member aku tu. Pastu malam nyer pulak, ikut En Hendra pi LOW YATT, beli motherboard komputer di rumah yg telah rosak. So kena pusing2 lah kat situ. Akhirnyer aku pun tak tahu dari mana datang nyer kaki aku terseliuh tu. Sebenarnyer hari ni pun masih kaki masih ada sakit2 lagi, buat bosanlah duk umah jea.

6 comments:

faridmw said...

salam..
moga sihat selalu..
lawa bunga tu...

Ms Haslina said...

salam..

alhamdulilah saya dan family sihat..
bunga...tq

:: Wiween :: said...

pandai akak gubah bunge! gabungan putih n pink comeinye! ;) ween tade bakat menggubah. lukis bunge pun x lawa. agaga

Ms Haslina said...

ween ~ apa kabar?sihat kea?..
alhamdulilah..
gabungan tu member akak yg order tu nak color gitu..so akak cari lah yg gitu..
semua orang ada bakat nyer sendiri..
:))

Anonymous said...

wahhh..dah mula berbisnes nampak

Ms Haslina said...

kak ina, a'ah gitu lah, da ada orang nak gak saya gubahkan bunga kan..alahmdulilah..rezeki..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails