Followers

Saturday, September 13, 2008

Berbuka puasa bersama adik beradik..

Hari ni kt umah aku ni bz sikit kat bahagian dapur. Insyallah hari ni ada berbuka puasa bersama adik beradik aku. Ada 4 orang siblings termasuk aku yg berkerja di KL nie. Diaorang akan datang bersama pasangan masing2. Kakak aku buatkan puding dan klu ada masa dia akan buatkan kerabu mangga. Lagipun mmg ktorang minta diaorang dtg kosong2 jea. X perlu bawa aper2. Insyallah semua ktorang siapkan. En Hendra akan masak NASI AYAM spesal dia...heheheh. Aku pulak cuma masak PENGAT KELEDEK COLOR PURPLE + KELEDEK COLOR KUNING + SAGO MATO IKAN. Juga HOTDOG dibalut dengan roti canai segera pastu celup sedikit dgn telor pastu goreng. Sebelum goreng tu potong lah 3 hotdog tu. Ermmm..ooo ada BUBUR LAMBUK 3 bungkus En Hendra ambil kat masjid dekat umah aku td. Insyallah juga aku akan goreng JEMPUT PISANG dr pisang yg di bawa dari kg baru2 nie.
Erm...naper bukan aku yg masak nasi ayam tu...INI ADALAH KERNA EN HENDRA YG TERER DARI AKU KLU MASAK NASI AYAM...dan klu aku pandai2 nak masak jugak...nanti kena marah le pulak. Lagipun idea berbuka ini adalah idea En Hendra sendiri.
Semoga semua berjalan dgn lancar..amin..

6 comments:

:: Cikgu Wiween :: said...

syoknye ade adik bradik kak..ween tade adik bradik mau bukak pose sama.huhu bukak dgn mak pak, atuk n kegkwn saja. huhuk

kak, send alamat akak kat email ween : awinnoor@yahoo.com

LovelyAyangazli said...

salam..
reen maaf sbb lama tak singgah sini..
selamat menjalan kan ibadah puasa ya..

chumel la ank reen..geram tgk..cam nak cubit pp diaa.heheh

Our Dreams Of Life said...

bestnya dapat berbuka bersama adik beradik...huhu..akak x sabar nak beraya thn ni sbb adik2 2 org kat kl tuh balik 10 hari beraya kat kedah huhu

Darkz05 said...

hai there. thanks singgah di blogs darkz05

www.bandmalaya.net
www.indiezine.net

nanonano said...

peliknye??
hot dog balut roti canai?
tunjuk sket kak..

haslina said...

ween ~ jgn cakap gitu. sedih akak baca. at list ween ada atuk. akak tak pernah merasa berbuka dgn atuk. whuuaauw..
okies nanti akak email kan..

ayang ~ x pea ayang..klu free sila dtg sini..heheh..sama gak..selamat kita berpuasa..
chomel...hehehe..tq

kak ina ~ mmg TERAMAT seronok..
wah...nanti boleh lah wat makan2 ramai..wat BBQ kea..bestnyer..

darkz05 ~ okies..i will

nano ~ idak pelik pun nano, klu kat umah nano ada microve lagi bagus, lagi sedap menda tu..
yg ni akak cuma goreng jea..daging hotdog tu balut kan dengan roti canai segera yg belum di goreng tu..pastu potong ikut suka..pastu goreng..
nanti akak letak picture ek..alah idak lah cantik nyer..tp da jimat da x payah beli kuih da..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails