Followers

Wednesday, October 14, 2009

Asal hujan mesti jem...mesti accident...

Pagi tadi memang aku keluar rumah lewat. Sebab apa lewat..sebab aku suka-suka lewat kan diri pagi tadi. Sebenarnya aku letih dan letih aku itu belum habis lagi sebab last monday aku pergi satu hari symposium dan pada hari selasa pula sibuk menjaga exam pagi dan petang. So semestinya penat sedia ada akan bertambah-tambah...kan..

Aku keluar rumah dalam jam 8.10am kalau aku tidak silap. Hujan masih turun lagi..so kena gunakan payung untuk berjalan ke kereta.

Aku fikir-fikir juga masa itu, aku hendak guna jalan mana pagi ini. Sebab di radio sudah sah-sah beritahu tidak jauh dari rumah aku ada accident 6 buah kereta. Semesti nya jamming jalan di MRR2 pagi ini. Lepas itu ada lagi accident di tempat yang aku akan lalui juga nanti. So camna nie?. Sudah-sudah aku terpaksa menunggu dekat 40 minit hanya untuk lepaskan traffic light yang berjarak kurang 500 meter sahaja depan area rumah aku. Punyalah banyak kereta stand still macam itu sahaja di MRR2.

Aku melepasi lampu isyarat dalam jam 8.45am. Aku nekad untuk ikut jalan lain ke office. Kalau aku layan juga jalan biasa yang aku ikut, confirm aku sampai office jam 10am or more.

So aku ikut jalan ke Shamelin terus ke Salak Selatan dan lepas melalui balai polis Salak Selatan aku terus masuk highway menuju ke Seri Kembangan, Kajang dan seangkatan dengannya. Highway ini aku pernah ikut dulu-dulu..tapi yang arah ke KL lah. Yang arah ke Kajang ini adalah pertama kalinya aku ikut. Bayangkan lah dengan cemas takut sesatnya..dengan sudah lambat ke office nya. Kalut sungguh.
Alhamdulilah jalan clear...tapi kecian tengok road arah masuk KL...kereta punyalah padat dan tidak bergerak-gerak.
Aku pula masa itu memang tengah risau juga ini.

"Betul ke jalan yang aku ikut ini?"

Ialah kan..aku takut aku termasuk simpang arah ke KL. Nahas juga aku kalau salah jalan. Masa di sebelum sampai Salak Selatan pun aku cemas juga. Ish betul ke jalan ini. Ialah kan, aku baru sahaja ikut jalan itu hari isnin lepas. Itu pun naik kereta officemate aku. Tahulah kan kalau naik kereta orang. Tidaklah memandang sana sini untuk melihat jalan.

Bila nampak sahaja tol BESRAYA dari highway yang aku ikut itu...cepat sahaja mulut aku ucap ALHAMDULILAH..terima kasih Allah kerana permudahkan urusan dan perjalanan aku pagi itu. Aku tiba di situ dalam jam 9.10am.

Dan akhirnya aku sampai office dalam jam 9.20am. Sungguh tidak dapat aku bayangkan kalau aku ikut juga jalan MRR2. Semestinya aku belum sampai lagi masa itu.

4 comments:

Ina Hashim said...

fuhhh...sejam lebey gakle ke opis ye lin?bila nak pindah umah senawang?

haslina said...

itu lah kak...patutnye dalam 30 min ke 40 min da sampai office...

buat masa ini perancangan pindah itu mmg di tangguhkan kak...tak tahu lah bila nak pindah atau sebaliknyer..

mamalieyna said...

huwaa..kalo keje area KL mmg masak la, asek jem je, tmbh2 ujan lak kan..huhu..
*cam kite kan 5-10mnt je sampai opis tau, sbb umah area dkt je ngn opis, nek moto lak sbb takyah lalu jln besar, relek je, kengkadang waktu rehat leh baik umah tau..perasan gk kete bersusun td, nk kuar ke arah KL..statik lak tu, masa tu dkt kul 8pg..huhu..mmg bosan la kalo hari2 camtu.

haslina said...

wahhh seronok mmg seronok klu rumah dekat ngan office kan..relax jea...

sape2 yg kerja KL lah yg masak dgn jem nie...klu hujan lagilah bertambah tambah jem nyer...

saya ni alhamdulilah kerja luar KL..tp umah di KL le pulak...
;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails