Followers

Wednesday, October 7, 2009

Mee hoon sup and G.I.JOE the movie.

Mee Hoon sup dinner kami malam tadi. En Hendra berbesar hati masakkan. Thank you so much my sayang..


Malam tadi habiskan tengok movie G.I.JOE. Ermm..tengok pun berdasar kan sebab memang minat kartun ini masa zaman kanak-kanak dulu. Tapi sebab sudah lama rasanya tidak tengaok kartun ini, membuatkan aku sudah terlupa langsung jalan cerita dan watak-watak dalam kartun itu. So malam tadi menonton macam tengok cerita baru saja. Layan sahajalah. Sebab banyak sangat watak dalam movie itu, aku rasa jalan cerita jadi tidak tersusun. Entah siapa tembak siapa...entah mana baik mana jahat..entah siapa yang mati..aku pun tidak ambil pusing dah..hehehehe. Sekadar mengisi masa lapang kami sekeluarga sahaja malam tadi itu.



Sebelum menonton movie, kami layan dulu drama Aku Budak Minang jam 8.30pm - 9.00pm di TV2.
Seronok sungguh layan drama cakap n9 ini. Lagipun zaman dulu-dulu itu pun aku memang mengikuti siri kartun ini dalam majalan GILA-GILA. Kena pula lagu dalam drama itu lagu kesukaan aku juga...syokkkk. En Hendra pun sama juga melayan drama n9 ini. Suka benar dia dengar longat n9 ini.

Ayam den Lapeh

Luruihlah jalan Payakumbuah
Babelok jalan Kayu Jati
Dima ati indak karusuah
Ayam den lapeh ai ai… ayam den lapeh

Mandaki jalan Pandaisikek
Basimpang jalan ka Biaro
Di ma ati indak kamaupek
Awak takicuah ai ai… ayam den lapeh

Sikucapang sikucapeh
Saikua tabang saikua lapeh
Tabanglah juo nan karimbo
Oilah malang juo

Pagaruyuang Batusangka
Tampek bajalan urang baso
Duduak tamanuang tiok sabanta
Oi takana juo ai ai… ayam den lapeh

Den sangko lamang nasi tuai
Kironyo tatumpah kuah gulai
Awak ka pasa alah usai
Oi lah malang denai

O hoi … ayam den lapeh

(Dipopulerkan oleh Gumarang/Oslan Husein

3 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

syokknya ada orang tolong masak :)

Ina Hashim said...

bila akak nak rasa masakan papa haziq nih....eh silapss..mama haziq...hikhik

haslina said...

eliss ~ syukur alhamdulilah...
;)

kak ina ~ klu hari cuti cutian semestinyer saya yg masak gitu...
;))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails