Followers

Thursday, October 29, 2009

UP movie.


A young Carl Fredrickson meets a young adventure spirited girl named Ellie. They both dream of going to a Lost Land in South America. 70 years later, Ellie has died. Carl remembers the promise he made to her. Then, when he inadvertently hits a construction worker, he is forced to go to a retirement home. But before they can take him, he and his house fly away. However he has a stowaway aboard. An 8 year old boy named Russell, whose trying to get an assisting the elderly badge. Together, they embark in an adventure, where they encounter talking dogs, an evil villain and a rare bird named Kevin.

Hari cuti lepas kami sekeluarga menonton kartun ini...semestinya di rumah sahaja. Malas sungguh hendak keluar kemana-mana pun. Pada mulanya aku ingat cerita ini mungkin membosankan. Ialah kan..tengoklah gambar diatas itu...orang tua..budak...belon..rumah kena terbang..ermmm. Tapi setelah menonton aku rasa cerita ini ada mesej gitu.

Carl pada mula nya tidak mempedulikan keadaan sekeliling rumahnya atau siapa-siapa pun. Selepas kematian isterinya dia lebih berfikir untuk menunaikan hasrat isterinya untuk ke South Amerika.

Pada ketika pegawai rumah orang tua datang untuk mengambil dia...Carl telah bersedia untuk menerbangkan rumah nya. Beribu-ribu belon telah siap diikat dan rumahnya selamat diterbangkan. Pengembaraan Carl bermula..dan kebetulan seorang budak lelaki berada di anjung rumahnya semasa rumah diterbangkan.

Di akhir pengembaraan nya Carl telah menjadi seorang yang cukup penyayang kepada seorang budak lelaki, seekor anjing juga pada seekor burung hutan.

Bagi aku lah kan...story ini memang sesuai jadi koleksi Haziq yang memang hari-hari agenda utama nya ialah menonton dvd kartun.

Sudah-sudah aku ini memang hafal dah jalan cerita kartun-kartun dalam koleksi Haziq.

Toy Story 1 & 2
Monsters Ins.
Ice Age 1,2 & 3
Cars

Chicken Little
Animation cartoons

Itu sahaja yang aku ingat...ada banyak lagi.

2 comments:

mamalieyna said...

best ke..nk gk aa layan nnti..bukan ape boring tgk rancangan tv je kan..sesekali layan cd or dvd citer katun pun best jugak! :p

haslina said...

yup...ada pengajaran juga lah cerita ni..
;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails