Followers

Tuesday, March 3, 2009

gelupuran..

Ermm walaupun ditengah2 kemenggelupuran membuat kerja itu ini, fotocopy itu ini, print itu ini dan staple itu ini. Aku memberentikan diri sekejap...penat woi. Bukan semua menda tu dapat buat kat meja aku nie jea. Aku kena pi nun kat pintu belakang opis utk fotostat...kejap2 25 keping utk 2 salinan depan belakang. Pastu kertas x cukup..lelari semula ketempat aku amek kertas..sambung fotostat semula. Klu nak print pulak gitu gak kena pi selang 2 - 3 partions baru lah sampai tempat machine tu. Pastu aku ulang lagi proses yg sama tapi utk subject yg lain dan lain lagi. Lenguh kaki...buka selipar pakai selipar (ialah tempat aku letak carpet kan) manakala lantai office ada marmar jak. Rasa2 last kali mcm nak berkaki ayam jea dalam office ni sebab nak cepat (tp lom pernah buat lagi lah... hik hik). Sebenarnyer ada jalan mudah utk semua kerja tu..aku semua perlu siapkan satu salinan utk setiap subject dan hantar kat printing unit. Let them do the job....tp kan...malas nyer aku ialah satu proses sebelum ke printing unit ialah aku perlu mengisi borang dan borang tersebut perlu ADA YANG SAIN. So yg ADA YANG SAIN tu...aku malasssss nak jumpa. Klu boleh everything berkaitan ADA YANG SAIN aku cuba elak kan. Mood kerja dan mutu kerja kerja aku akan terganggu...mungkin sampai kemalam klu berjumpa ADA YANG SAIN tu. So utk pastikan semua kerja2 aku dan mood dalam keadaan terkawal dan okies...aku RELA buat kerja lebih..ASALKAN IM HAPPYYYY gitu.

Memang minggu ni semua orang BZZZZZ...ialahkan minggu ni minggu akhir utk semester nie. So everybody mmg mcm x cukup tangan jugaklah..yg aku nampaklah..tp sebenarnyer gelupur buat aper..dunnolah kan....mana nak buat itu dan ini. Tapi kan aku bukan aper lah...semua tu atas diri sendirilah kan...tanggungjawab masing2 lah kan. Ditengah keributan utk habiskan sylibus pada minggu nie...ada yg leh pergi seminar@kursus...bkn sehari pulak tu. Ermmm....tabik spring aku kat dia...ialah dia leh manage schedule ngajar dia..sedangkan semua orang lain tgh gelupur gelupur gitu. Dan amat kepelikkan ADA YANG SAIN tu leh release staff dia gitu jea. Padahal aku ni ari tu..punyalah itu ini kena terima BASUHAN sabun cap ayam utk minta cuti...ntah lah. Manusia mmg x pernah boleh berlaku adil.

Petang ni lepas kelas...mungkin dalam 4 lebih gitu...aku kena CABUTkan diri. Aku kena wat TERAPI petang nie di hospital pantai indah start 5pm until 6pm. Bukan aku tak nak ambil cuti..ialah aku ada kelas start jam 2pm until 4pm..pastu 4.30 gitu kot aku bertolak dari opis..So dalam 1 jam jea aku KETUANGAN kerja..tp lunch hour ni aku tak kuar tau...so aku da ganti da that 1 hour. Lagipun aku kan da cakap td...aku malas nak jumpa TUTTUUTUTUT tu.

Selama ni pun aku buat kerja di office ni atas kesedaran tanggungjawab aku sendiri...bukan nyer pasal aku takut boss kea or what ever. X de maknanyer aku nak takut boss...bagi aku boss yg baik saje layak dihormati tapi klu boss yg keji...aku tak yah cakap lah..banyak mulut yg MENGEJI atas kekejian sikap sendiri buat tu lah...Lagi pun rezeki ALLAH yg bagi...dan MD aku ialah Dato' CKP....dia yg bayar gaji aku....hik hik..

Wokeyy...sambung kerja semula..

4 comments:

Eliss said...

aku pun macam tu...boz yang baek jer perlu dihormati..so hati mesti mau baek...hihihi..jangan tensen2 yer..

Ms Haslina said...

hik hik...camtu lah Eliss..bersama2 kita sentiasa berhati baik...

da ok da...x de tensen2 pung...

maidatul said...

salam...
relax jer akak oit...jgn tension2 gitu...smileeee....;)

Ms Haslina said...

w'salam...
mmg cam tak leh rilex bebanyak minggu nie..
rasa mcm tak cukup tangan jea..hik hik..
tima kasih..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails