Followers

Thursday, March 12, 2009

masih gelupuran dgn kerja office...

Bzzz dan bzzz...Semalam pun tak dapat update blog. Hari ni pulak..da macam apa ntah...wat kerja sampai 7.15pm kat office...punch out jam 7.30pm gitu. Alhamdulilah..aku mampu siapkan kerja utk hari ni..walaupun penin kepala aku dgn 'kerenah' officemate jugak students......pagi2 aku da tinggi suara dalam exam hall...tension aku dgn perangai si india nyer, si kulit hitam nyer, si China nyer jugak budak melayu sekali......degil ya ampun...meniru...bercakap kiri kanan...bawa toyol...berderet2 asik pi toilet jea....Nak atau x nak aku tabah kan diri jalan kan tanggungjawab aku dari jam 8.30am until 12.15noon. Rasa macam nak bergegar lutut aku ni dalam exam hall...ialah students ada dalam lebih kurang dekat 200 orang...yg jaganyer 5 orang termasuk akulah. Kena pulak chief hari ni..'orang lama'...so everything slow jea lah. Itu aku x kisah lahkan..tp sorang ni..dah lah baru...bawa2 lah ringan mulut bertanya aper nak buat dalam exam hall tu. Ini tak..dia leh layan kepala dia sendiri jea...ke buta ke mata dia tgk aku, mr K and ms AF mcm da x cukup kaki bagi kertas klu student sana sini angkat tangan minta extra paper. Belum lagi ktorang kena jadi 'statue' sebb budak2 yg x geti senyap...asik nak toleh kawan sebelah..asik nak usha kerta kawan sebelah...ALLAHUAKBAR...aku lelama naik berangin jugak dengan perempuan tu. Aku tahu lah dulu kat luar dia tu engineer...tp bila masuk jadi lecturer belajar2 lah rendahkan diri...jgn anggap ktorang yg ada kat situ mcm kerani kau jea!!!!!!!!!
Apa lah jadi kat opis aku nie sekarang nie...bertambah2 orang yg gitu gitu....hik hik..asik komplen jea aku ni...minta maaf lah yea perempuan tuuu..
Sepanjang petang mmg kerja aku layan schedule presentation utk sepanjang jumaat esok..
Wokeylah...nak sambung rehat...ponek amek da nie...
Da lah hari sabtu ni kerja...hari ahad kena pi education fair diPWTC jaga booth kliuc..hik hik..
kerjaaaaaaaaaa jea....

6 comments:

faridmw said...

salam... selamat bertugas...
walaupun sibuk macam mna pun.. rehat dan senyum itu mesti.. jadi senyum dan rehat la selalu...

Eliss said...

uikss..sengalnyer budak tuh..nape tak suruh dier buat?lecturer pun ada jugak yang tak senonoh perangai macam tuh..ishh.

Ms Haslina said...

farid ~ terima kasih...lama tak dengar citer orang syria nie..

eliss ~ tu lah pasal nyer kan...
si lecturer tu baru sebulan je jadi lecturer..so dia lom masak lagi dgn gaya kerja kat sini..tp rasanyer x salah bertanya klu tak tahu...kan..
mmg lecturer kat collage university swasta selalunyer MALAYSIA BOLEH..sebb semua menda leh buat klu di beri arahan...hik hik..(mcm supergirl lah pulak rasanyer)

Unknown said...

salam..ooo..kena bertugas ye hari minggu...kamu kerja kat kliuc ke?

YanDarwisy said...

Hi salam singgah...Nice BloG! Jemput dtg ke Blog Yan!

Ms Haslina said...

kak ina ~ yup..saya kerja kat situ lah..naper kak?

YanDarwisy ~ terima kasih..insyallah saya dtg kesana nanti..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails