Followers

Friday, October 9, 2009

Faiza Basmathi.


Walaupun hari itu dan hari itu lagi sudah pergi membeli barang dapur, tapi malam tadi kena pergi lagi hanya untuk membeli beras. Sungguh tidak perasaan beras sudah habis. Sampai sana bukannya setakat membeli beras tetapi membeli barang-barang untuk masak tomyam sekali. Syokkk..lately ini kami amat melayan tomyam di rumah. Masak sendiri sungguh puashati dan kenyang. Hirup hirup panas-panas dengan udang yang masih manis sekali.... Cukup segala rasanya.

Sudah lah aku ini penat malam tadi. Tapi kalau hendak keluar, semestinya kena keluar satu family juga walaupun hendak beli beras...hehehehe.
Boleh lah pula beras yang biasa kami makan habis stok di situ. Aduhhh...malas nya aku lagi...semestinya perlu lah juga ke tempat lain malam itu juga untuk mencari beras. Fikir-fikir so kami pergi ke JJ Maluri semata-mata untuk beli beras. Sebab tempat lain memang tiada stok beras ini. Alhamdulilah betul-betul tinggal 2 sahaja beras itu di JJ. Kalau tidak ada juga...entahlah...Aku sungguh tidak berminat keluar rumah malam-malam kalau habis kerja.

Picture aku hari ini. Purple gitu..

4 comments:

Eliss said...

mlm tadi buat tomyam jugak tapi hubby sound direct punya baik..tak suka makan tomyam ngan nasi..huhuhu

Ms Haslina said...

alahai ciannyer...1st time buat tomyam hari tu...mmg layan hirup camtu jea rasa lebih sedapkan....klu makan dgn nasi mcm tak puas jea...

sooo next time sonanglah..masak tomyam jea lah...
:)

mamaarifakeemaisy said...

tu la kan, beras kan jarang2 dibeli, tu yg bleh lupa..saya pun baru2 ni walaupun lepas soping, terpaksa kuar soping lg, sbb beras ketinggalan dlm list..huhu..
*tomyam mmg sedap..waktu peknen dl, asek nk layan tomyam je, sbb rasanya kan masam2 sket.. :)

Ms Haslina said...

mamalieyna ~ itu lah pasalnyer kan...malam td tu pulak..stok beras kat situ dah habis...kena la pulak pi tempat lain...aduhai..
beras ooo beras...

a'ah..masam2 gitu...tomato kena letak banyak sikit..sodappp kan...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails