Followers

Friday, July 16, 2010

Sebak sama aku melihat Mike Tyson


Bukan setakat Mike Tyson menitis air mata, aku pun sama sekali. Sebak tengok dia telah sampai kesana. Alhamdulilah Allah bukakan hati dia..kan.
Dia kesana bersama untuk mengerjakan umrah bersama Ketua Persatuan Dakwah Kanada, Shahzad Muhammad.

“Dia menangis lebih setengah jam ketika berdiri di depan makam Nabi sambil mengangkat tangannya.
“Tyson terus berada di kawasan Raudah selama beberapa jam untuk bersolat, membaca al-Quran dan berzikir,” 

Semestinya walau dimana-mana dia tetap celebriti terkenal dalam bidang tinju dunia.
Kalau aku ada disana, mungkin terpaku sekejap melihat dia..tapi mesti kemudian aku tetap teruskan umrah aku sebab itu niat aku kesana.
Ish mereka-mereka itu, ingatlah balik niat kita kesana...menunaikan umrah.
Sama juga seperti Tyson, bagilah dia peluang untuk melakukan umrah dengan tenang dan aman. Ish ish...

Tyson yang pertama kali ke bumi kelahiran Nabi semenjak masuk Islam pada 4 Julai 2010. Dia tiba di Arab Saudi untuk kali pertama pada Jumaat 2 Julai 2010.
Katanya, walaupun aku tidak pasti kesahihan tentang hal ini bahawa Tylor memeluk Islam ketika masih dalam penjara pada middle of 1990. Nama Tyson ialah Malik Abdul Aziz.

6 comments:

adamYam said...

didn't know Tyson is a Muslim till now!!

http://adamsmode.blogspot.com/

Ms Haslina said...

oooo...i already heard rumours about it..but now is confirm he is muslim...

Cik Siti said...

saya pun baru tau dia islam

Ms Haslina said...

itulah....alhamdulilah kan...

hidrogen said...

saya dah lama tau dia islam. yang menyentuh hati saya bila dia jawab pertanyaan wartawan dalam sidang akhbar,
“Saya amat takutkan Allah. Saya sudah melakukan banyak kesalahan dalam hidup dan sering berfikir akan ke neraka kerana dosa saya. Saya berdoa memohon keampunan Allah setiap hari,”

Ms Haslina said...

itulah kan hidrogen....syukur ALLAH bagi hidayah pada dia...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails