Followers

Saturday, May 1, 2010

Bolehlah pula, pintu kereta WIRA aku tidak boleh dibuka dari luar mahupun dari dalam.

Semalam di office aku melepak sahaja. Dalam erti kata lain, aku tiada kelas lah. Namun sebenarnya walaupun tidak ada mengajar, aku tetap buat kerja didalam office. Aku dan susun-susn update notes untuk kelas hari Isnin. Sediakan juga notes untuk diberikan pada students. Lagi juga, aku mengemas itu ini di rak sebelah meja. Membuang kertas-kertas yang sudah tidak digunakan lagi. Banyak gila..reports, assignments, tests, quizzes zaman 2006 pun ada lagi..hikhik. Lama gila tidak mengemas kemas ini.

Sebenarnya ada story KELAKAR SEDIH paginya masa aku sampai office. Kebetulan seperti biasa, aku lah tukang buka kunci office. Ceritanya begini, lepas aku thumb print aku ok sahaja masuk kereta seperti biasa. Dan berjarak 3 minit sahaja gitu, akusudah selamat parking di depan office. Lepas matikan enjin macam biasa aku buka pintu kereta. Bolehlah pula, pintu kereta WIRA aku tidak boleh dibuka dari luar mahupun dari dalam.. Sudah...cemas kejap aku. Macamana hendak keluar dari kereta?. Last last aku terpaksa keluar dari pintu penumpang belah depan. Nasib tiada orang lagi di parking lot. Kalau tidak...aduhaiiii malulah pula...kan. Terkangkang dengan baju kurung dan high heel.

Dalam jam 11am rasanya aku hantar kereta ke bengkel mechanical di office aku. Jenuh diaorang technician automotive dan ada Ir (ingineer) juga lecturer bahagian mechanical sekali tolong cuba selesaikan masalah pintu aku. Akhirnya tidak selesai juga masalahnya. Lepas itu seorang lecturer Automotive, cadangkan aku menghantar kereta pada bengkel kawan dia di Kajang. Aku tidak fikir panjang...ikutkan sahaja. Baik sungguh mereka, lepas hantar aku balik ke office, terus diaorang yang selesaikan semuanya.

Alhamdulilah dalam jam 4pm lebih kereta aku selamat sampai ke office semula. Tukar barang RM30 untuk barang 2nd sahaja. Katanya kalau barang original harganya lebih mahal. Hatta upahnya pula ialah RM15. Totalnya semuanya dalam RM45...lagipun dia sudah janji dengan aku untuk tolong dapatkan harga yang murah. Terima kasih En Engku Amirul. Belanja makan sahaja kalau hendak ucap terima kasih..katanya. Insyallah mesti balas budi baik orang...kan.
Begitulah  kisah hari Jumaat aku.
Aku suka gambar dibawah dan diatas.

4 comments:

Farra Rizal said...

jom join blog saye...

http://terataimewangi.blogspot.com

Ms Haslina said...

isyallah..tq for coming here...

Mia Liana said...

lahh ciannya...kdg2 perempuan ni slalu panik kalau ada problem dgn keta..

Ms Haslina said...

itulah pasal kan...
;))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails