Followers

Tuesday, May 4, 2010

Sebabnya di Jalan TAR sahaja mendapat tukaran duit yang tinggi.

Mee Hoon Hongkong. Penuh segala bagai isinya.

Mee Hoon yang disalut dengan telor.

Kerang rebus.

Auntie Sarah adik emak dan my cousin. Anak makcik aku ini 2 orang sahaja.

Pakcik pula, memang tengah lapar sebab belum makan lunch lagi masa itu.

Kami bertiga sahaja. Haziq tidak mahu ikut sebab SYOK sangat bermain dengan anak kakak aku. So kami redhalah meninggalkan Haziq untuk dia bergembira...walhal memang tidak pernah kami meninggalkan anak-anak kalau pergi ke mana-mana.

Ahad lepas very the busy. Mestilah sebagai anak buah mithali, aku sedia membawa kemana sahaja makcik pakcik ingin pergi. Alhamdulilah hubby pun tidak kisah jadi driver. Thank you bang.
Dalam jam 2 lebih kami telah sampai dirumah kakak di Puchong. Lepak-lepak layan burger Mc Donald. Aku kongsi burger fillet fish dengan dengan hubby. Malas hendak makan banyak-banyak. Masuk jam 5pm kami bergerak ke Jalan TAR. Hatta sebabnya, pakcik hendak menukar duit SING ke RM. Sebabnya di Jalan TAR sahaja mendapat tukaran duit yang tinggi. Baru aku tahu hal itu.
Selesai tukar duit, terus kami pergi menjamu selera di deretan kedai di situ.

Alhamdulilah dengan hujan yang turun selebatnya masa itu, kami pun seronok-seronok makan dengan santapan semuanya sedap-sedap belaka. Aku makan Mee Hoon Hongkong...amboi puji sungguh...sodap. Tapi tetap tidak habis ok....kongsi-kongsi makan dengan hubby. Pakcik makan nasi putih dengan ikan bawal goreng kicap. Tajuk order ikan memang tidak menarik...kan. Walhal rasa masakannya hingga ke tulang-tulang habis dimakan. Sungguh menjilat sudu. Cousin aku layan Sup Ekor dan kerang rebus...tetap sedap. Makcik makan Char Kew Tiow Special...masih sedap juga. Kesimpulannya aku sukalah kedai itu. Sodapppp semuanya. Total harga dibayar ialah RM60 lebih gitu.

4 comments:

mamaarifakeemaisy said...

ooo..kita pun baru tau..hehe..tak pernah buat tukaran matawang asing! :p

nmpk sedap je makanan tu..huhu..lama tak mkn masakan pelik2 camni! :)

Ms Haslina said...

itulah..samalah baru tahu...berpusing2 lah survey tempat mana yg tinggi tukarannyer...

mmg sedap makan kat situ..

aliaaroslan said...

sy yang duk dengar cerita ni pon terasa kepenatannya kak..

Ms Haslina said...

hik hik...itulah pasal nyer miss julie..
kaki ini minta ampun gitu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails