Followers

Wednesday, July 16, 2008

Debat bersejarah Anwar



Aku amat confirm majoriti orang kat malaysia ni malam td nyer tgk TV9. Mesti nyer menonton Debat. Erm memula aku tgk gaya tulisan dan warna Debat itu sendiri..aduh..suram jea. Ok lah...leh kasi can mungkin diaorang design menda2 tu last minit..sebab tu hasilnyer kureng. Punyalah siarann tv9 kat umah aku tu mengong..puas da aku ngan En Hendra betulkan..last2 kami nonton tv dalam bilik jea. Siaran tv9 kat living room amat tidak memuaskan.

Bagi pendapat aku lah Datuk Shabery Cheek dan jahli panel yang wakili Shabery iaitu Naib Canselor Universiti Utara Malaysia (UUM), Datuk Nordin Kardi TIDAK BANYAK MENJAWAB SOALAN YG DI KEMUKANKAN OLEH ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim DAN  juga wakil ahli panel Editor Siasah, Zulkifli Sulong. Yang aku tgk diaorang ni asyik back to the future jea pasal kes Anwar dulu-dulu. Diaorang more to serangan PERIBADI...apa ke hal nyer diaorang nie. Tak profesional langsungggggg..Nak kata tak faham soalan..sorang tu menteri lagi..sorang lagi NC university tu. Confirm bukan calang2 orang. Tapi aku tgk Anwar sesungguh nyer amat TENANG wlu aper pun soalan CEPU EMAS diaorang bagi. He is a properly well organise person. Dan dia tidak nyer aku tgk tersimpang jauh dari tajuk Debat ketika menjawab soalan atau memberi ulasan...suka cara dia tu. Semestinyer dia yg dahulu nyer TPM dan juga Menteri kewangan mengetahui banyak pasal hal2 negara. Confirm his story base on true backup.

At list bila someone bersuara hal kenaikkan harga minya yg amat mendadak nie..sekurang2 nyer mungkin ada sedikit perubahan harga minyak...mungkin....mungkin...amin. Just please dont compare our country with Venezuela and Iran. Semestinyer malaysia adalah berbeza dgn 2 negara tersebut. 

AREA =>
venezuela = Total 916,445 km² (33rd)
353,841 sq mi

iran = Total 1,648,195 km² (18th)
636,372 sq mi

malaysia = Total 329,847 km² (67th)
127,355 sq mi


 


 





2 comments:

Ina Hashim said...

sokongggggggggggg

Ms Haslina said...

tu lah..rata2 semua orang akan bg kesimpulan yg sama pasal DEBAT tu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails