Followers

Wednesday, July 2, 2008

aku tak sihat...

Hari sabtu hari tu ikut makcik aku sekeluarga dari s'pore pergi kenduri kawin di Keramat. Ya Allah panas nyer tengahari tu. Duk kat kenduri tu dalam 2-3 jam gitu. Adalah minum ais sirap beberapa gelas sebab panas sangat. Petang tu dalam jam 5 pm aku sefamily pergi Masjid India mencari kain utk baju raya. Saja cari awal2..ialah bila da ada Haziq ni payah nanti nak bersesak2 di bulan ramadhan nanti. Sesampai kat sana..hari hujan sampai lah kami balik kerumah dalam jam 10 pm gitu. Masa tu badan aku da x sedap da. Ialah dengan panasss terik tengahari nyer pastu hujan petang nyer. Malam tu aku bagi Haziq makan ubat demam..ialah takut jadi2 aper2 pulak kat si kecik tu.
Esoknyer pergi lunch dengan family makcik aku..silap aku makan lauk pedas melampau..pastu minum ngan air limau panas. Sah2 malam tu aku sakit tekak. Hari isnin mmg aku tak pergi kerja..lemah tul badan..cam demam2 gitu. Hari selasa pun sama..aku lebih suka duk umah jea. Badan lom baik lagi. Tapi alhmdulilah tekak da ok..selsema pulak datang.
Malam td aku tido ditemani batuk. Sebelum tido aku da makan panadol sebiji. Tapi batuk aku menjadi2 masa aku tido tu. Aku pasan jam 1.45am..En Hendra yg kejutkan aku dan suapkan sesudu ubat batuk bersama segelas air kosong. Pastu 4.45am..sekali lagi dikejutkan aku utk makan ubat batuk. Dan alhamdulilah aku da tak batuk siang ni..but masih selsema dan aku pakai baju sejuk di opis.
whuaaaa....manyak nyer kerja aku tertangguh..!!!!..pasal cuti sakit 2 hari nie...
Picture kat bawah tu taken nov 07 hari tu..tapi nak tunjuk aku pakai baju sejuk yg sama..cuma ari ni aku pakai baju hijau..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails