Followers

Thursday, July 3, 2008

speeking LONDON..

Sebenar nya since last week aku da cuak2, cemas2 kat dalam kepala ni bila aku tahu hal tu. Siap aku da luahkan kat En Hendra pasal hal ni. En Hendra cakap "alah ok la tu..boleh U practise speeking"
Weh...aku ni penakut orang nya..kira mmg low self esteem, seriusly. Walau aku boleh sebenarnya..tapi ketakutan aku tu mengatasi kebolehan aku. Tapi sebenar-benarnya aku boleh nya. Lagi pun da tertulis "ALLAH itu tidak akan memberi apa2 perkara kepada hambanya melainkan hambanya itu dapat menerimanya@menanggungnya"....gitu lah bunyi nya sikit2. Memang itu aku selalu pegang dan ingat bila ada benda yg aku takut aku x boleh buat atau amat mustahil aku boleh buat.
HHAaaahah..ini bukan cerita misteri pun. Ini kisah aku yg kalut kerana perlu mengajar FULLY 100% in english. Students aku semester ni da termasuk orang2 middle east nun....NIGERIA, MALDIVES, SAUDI, INDIA dan yg seangkatan dengan nya. Memang before ni ada lah juga students laboratory aku spesis dia orang ni. Tapi ngajar di makmal sonang jo..cakap sikit jea..tangan yg banyak gerak. Tapi kali ni aku kena mengajar everything in english. fuhhhhh...
Jangan tak percaya tadi tu 1st class soil mechanic aku. Leh confident je aku speeking bahasa LONDON ni. Muka pun cam terer jea. Lecturer mmg kena buat muka confident all the time. Ialah kan buat muka cam tak tahu aper2 surenyer student macam hilang respect kat kita. Memandang kan tak de diaorang2 tu komplen x faham lepas habis kelas tu..maknanya ok lah tu lecture aku tadi. Yang aku cam kelakar lah..aku rasa kelakar lah..kekadang tu aku rasa style aku cakap tu ala2 sorang lecturer english kat sini nama ms SM <---- aku mmg suka dengar dia cakap omputih nie..best jea. Tidak lah aku sama cam dia cuma ada sikit2 jea...ALHAMDULILAH.
Tapi aku still cemas gak for becoming class..camna lah yea. Tak aper tak pea ms haslina..lagipun practice make perfect kan.

3 comments:

Ina Hashim said...

cayalah lin...jgn lepas nih x reti spekong bhs melayu dah ler..hehe

Ceera said...

bravo.. kagum saya nie, hehehe

Ms Haslina said...

kak ina ~ wehhhh ahakka..masih cemas2 lagi nie..

ceera ~ tq tq...huaa...masih cuak-cuak..

semoga allah permudahkan perjalanan aku dalam mencari rezeki..amin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails