Followers

Thursday, May 6, 2010

Alhamdulilah semalam Haifa selamat jab untuk 3 bulan - update sikit

Alhamdulilah semalam Haifa selamat jab untuk 3 bulan. Masa dicucuk sahaja Haifa menangis, lepas jarum di keluarkan terus diam. Berat Haifa ialah 5.34kg, ukurlilit kepala ialah 43cm dan tinggi ialah 61cm. Seperti biasa kami ke Klinik Kesihatan Ibu dan Anak di Kg. Pandan. Memang syok pergi dalam jam 2pm, orang tidak ramai. Berat Haziq ialah 13.6kg sahaja. Lepas sahaja habis diklinik kami ke Carefour Cheras, The Store Pandan Indah dan Jaya Jusco Maluri. Tujuannya untuk mencari barang-barang yang dipesan oleh my mother. Insyallah esok aku balik kekg. Esok dan Jumaat aku cuti..gembira-gembira dikg..syokkk..kan.
Dalam berjalan-jalan itu, aku dan hubby risau juga, takut Haifa demam lepas dicucuk. Alhamdulilah sampai kerumah dalam jam 5 lebih, Haifa masih ok. Lepas itu tetap bagi dia ubat demam untuk langkah berjaga-jaga.

Picture malam tadi. alhamdulilah Haifa tidak demam.

Di Carefour cuma dapat toner Safi sahaja. Aku ambil 2 botol untuk emak. Lepas itu di JJ, cuma dapat beli minuman gandum Chorella. Juga aku ambilkan 2 bungkus. Siap dapat hadiah tupperware lagi.

 Model sementara Chlorella ;))

 
Masalahnya susu untuk emak aku tidak dapat cari juga walaupun sudah kesana kesini. Yang ada cuma perasa Vanilla dan Coklat. Walhal emak cuma minum perasa Strawbery sahaja. Aduhai..manalah hendak cari lagi ini.

Sekadar gambar hiasan.
Emak minum susu Ensure yang belah kanan atas. Di Guardian harganya RM28 untuk satu tin kecil. Di Caring farmasi RM 27.50 dan di The Store RM 27.70. Tapi itulah, perasa itu tidak ada. Biasalah orang sudah tua seperti emak, rasa loya dan tidak sedap perut kalau minum sembarangan susu. So alhamdulilah emak bolehlah masuk dengan susu ini. Tapi kadang-kadang ada masalah juga sikit-sikit.

 Lepas mandi.

3 comments:

Ina Hashim said...

ala pic haifa x brp clear la lin...

mamaarifakeemaisy said...

banyak stok susu..hehe..

kejap je haifa dah 3 bulan ye! ^_^ seb baik tak demam!

Ms Haslina said...

kak ina ¬ amek guna hp je kak...tu yg x clear..

mamalieyna ¬ itu pic amek di internet...hikhik...itulah alhamdulilah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails