Followers

Saturday, June 19, 2010

Curry Noodle again.


Hehehe..cinta aku pada mee kari masih menebal gitu. Malam Jumaat lepas, aku masak sekali lagi mee kari. Kali ini cik abang mahu mee kuning pula. So, aku buat dua jenis mee lah. Mee hoon dan mee kuning. Yang makannya berdua sahaja, tapi aku buat..tu hah..macam makan 5 orang.
Tapi kureng sikit rasa kuah kari aku malam itu. Mungkin puncanya aku kurangkan serbuk kari dan kurangkan ciliboh. Rasa jadi tidak kick macam yang buat 1st time hari itu. Tapi tidak mengapa..semangat tetap berkobar-kobar lagi untuk masak mee kari lain hari pula. Aku cadang hendak guna spageti pula.

Resepi mudah boleh refer di sini. Mee Hoon Kari.

Sayur sayuran dan cili padi (untuk aku je tu, cik abang memang tidak makan pedas)

Dua jenis mee..satu untuk aku..satu untuk cik abang

Telur yang kurang masak, masa kupas duk terkopek sekali dengan telur telurnya

4 comments:

El-Zaffril said...

Sedapnye makan mee kari... hurm...

ciEk NiENa said...

owh, nikmat nya mee kari... dah lama saya tak makan.. huhu..

mamalieyna said...

sedapnye..hehe..banyak telur..

haslina said...

dik zaf - kureng sedap sikit compare yg ari tu nyer mee kari..

ciek niena - mmg pun dik..mkn kat kedai x puas..tu yg mask sendiri..puassssss sungguh..

mamalieyna - hehehe..itulah kan...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails