Followers

Wednesday, April 28, 2010

Office story mory.

Office aku kini sudah ada roundabout. Punyalah besar bulatannya.

Pagi semalam di hadapan stesen LRT Sg. Besi...arah ke Seri Kembangan.

Alhamdulilah aku keluar awal pagi semalam. Sampai office jam 7.30am. Jem dari jalan MRR2 lagi kerana air naik.

Rupanya ada paip bocor. Punyalah banyak air. Siap tutup 2 lorong jalan.

Semalam pagi awal gitu aku sampai office. Asalnya ada kelas jam 8am, tapi aku buat baik. Aku mulakan kelas pada jam 8.30am until 11am. Tapi yang bikin aku geram juga ialah, still budak-budak ini datang lewat. Sudah-sudah, baru ada 5 orang pun aku mulakan juga lecture pagi itu. Sebelum itu sempat aku breakfast seperti biasa. Tapi tidak sempat habis dan perut sudah kenyang, aku mula bergerak kekelas.

Macam ada kelainan kelas aku kali ini. Hatta ada 2 orang sahaja students perempuan. Mereka kembar seiras. Malangnya baru sekali sahaja mereka datang kelas aku yang baru dibuat sebanyak 3 kali. Oleh itu aku hanya mengajar 25 orang pelajar LELAKI selama 2 jam setengah. Aduhai...
Dari tingkatan 4, masuk Univ, dan kini mengajar pula. Semuanya lelaki lelaki dan lelaki sahaja. Ermmm...bosan sudah aku dibuatnya.
Untung dalam office ramai officemate perempuan...barulah syok!!!!!
Dalam office aku ini ada pelbagai background lecturers. Di sumbat semuanya di bawah satu bumbung. 
Ada civil engineering, architecture, surveying, electrical, building technology dan construction management. Tapi yang ramai ialah department aku lah, iaitu civil eng. Namun begitu, tiada sempadan pun...kami enjoy duduk dalam cubical kecil sebelah menyebelah bercampur-campur bidang. 

Aku bersyukur setelah 2 tahun lebih dulu kalau tidak silap aku asalnya memang tiada langsung kawan rapat di office masa itu kerana aku tidak boleh masuk dengan group yang ada. Masa itu aku memang sendirian sentiasa. Sebelum itu lagi pula aku memang happy berkawan dengan 2 orang officemate selama 3 tahun lebih rasanya. 
Akhirnya setelah berpindah kebangunan baru yang diduduki sekarang, ternyata hidup aku lebih ceria dan seronok menjalankan kerja. Kawan-kawan sekeliling memang happening always.
15 Mac 2010 yang lalu genap 9 tahun aku bekerja di sini...alhamdulilah. Luv u all accept 2, 3 orang yang aku tidak berminat untuk berkawan...POYO diaorang tuu..


2 comments:

Ina Hashim said...

wah...dah lain benar nmpknya opis kita ye...klu akak masih di sana pun dah 9 tahun jugakla berkhidmat..pergh...lama tuuu

Ms Haslina said...

mmg dah lain kak..ada bangunan tinggi...jalan raya da lain..siap ada bulatan lagi ni..

itulah..9 tahun kak...lama benar da..alhamdulilah...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails